Γιορτινή Μελαγχολία - Christmas Blues

29 Δεκ 2016
70 φορές
Τι σκεφτόμαστε όταν ακούμε τη λέξη «Χριστούγεννα»? Σίγουρα θαλπωρή, ζεστασιά, στολίδια, φωτάκια και άλλα όμορφα πράγματα που συνθέτουν την πιο όμορφη εποχή του χρόνου. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με έρευνες, τα Χριστούγεννα είναι η εποχή του χρόνου με τον υψηλότερο δείκτη εμφάνισης κατάθλιψης. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό? 
 
giortini melagxolia1 
 
 Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν την ψυχολογία μας κατά την περίοδο των γιορτών και δεν μας αφήνουν να απολαύσουμε αυτές τις ημέρες  χαράς και αγάπης με τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Ένα σημαντικό τμήμα των ανθρώπων που βιώνει κατάθλιψη κατά την εορταστική περίοδο νιώθει πιεσμένο λόγω της εμπορευματοποίησης των εορτών, καθώς θεωρεί πως δεν μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά στην ολοένα και αυξανόμενη τάση για ακριβά δώρα και εξόδους με φιλικά πρόσωπα, ενώ άλλοι, κάνοντας τον απολογισμό της χρονιάς που πέρασε, θεωρούν πως δεν πραγματοποίησαν όσα ήθελαν, επομένως δεν μπορούν να θέσουν στόχους για την χρονιά που έρχεται. Ωστόσο, η διαδικασία απολογισμού ελλοχεύει κινδύνους: Το άτομο μπορεί να αρχίσει να συγκρίνει τον εαυτό του με άλλους, νιώθοντας ανεπαρκής ως προς τους στόχους που ενδεχομένως είχε θέσει, θεωρώντας πως οι υπόλοιποι γύρω του βρίσκονται σε καλύτερη θέση. 
 
    Άλλοι άνθρωποι φαίνεται πως φοβούνται τα Χριστούγεννα, λόγω του ενδεχομένου να βρεθούν με μέλη της οικογένειας, γνωστούς και συναδέλφους σε κοινωνικές εκδηλώσεις, χωρίς όμως να έχουν πραγματικά την διάθεση να συναναστραφούν μαζί τους. Υπάρχει βέβαια και μερίδα του πληθυσμού, η οποία αισθάνεται μοναχικά την περίοδο των Χριστουγέννων, καθώς έχουν χάσει κάποιο αγαπημένο τους πρόσωπο ή ακόμη και την εργασία τους.
 
     Πώς όμως θα «επιβιώσεις» κατά την περίοδο των εορτών?
 
1. Θέσε όρια. Επίλεξε τόσο το ποσό των χρημάτων που μπορείς να διαθέσεις για δώρα, όσο και τις κοινωνικές εκδηλώσεις στις οποίες θέλεις πραγματικά να παραστείς. 
2. Μην απατάσαι από την «τέλεια Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα» που προβάλλεται από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Θέσε πιο ρεαλιστικές προσδοκίες για το πώς θα περάσεις τις γιορτές και απόλαυσε τις στιγμές!
3. Μην σκέφτεσαι ξανά και ξανά όσα θεωρείς εσύ ως αποτυχίες. Εάν θεωρείς πως κάτι δεν πήγε όπως θα ήθελες, εστίασε στο πώς θα μπορείς να κάνεις εφικτούς τους στόχους σου την καινούργια χρονιά
4. Μην μένεις κλεισμένος στο σπίτι. Μία συνάντηση με φίλους, συγγενείς ή μία απλή βόλτα μπορούν να σε κάνουν να αλλάξεις διάθεση! 
5. Μην κάνεις πράγματα μόνο και μόνο επειδή νιώθεις υποχρέωση. Επίλεξε δραστηριότητες που πραγματικά σε ευχαριστούν, με ανθρώπους που πραγματικά εκτιμάς.
6. Think positive! Κλισέ, το ξέρω, ωστόσο ο τρόπος που σκέφτεσαι επηρεάζει και την ψυχολογία σου.
7. Εάν είσαι μόνος τα Χριστούγεννα και νιώθεις πως η διάθεση σου έχει φτάσει στο ναδίρ, τηλεφώνησε σε ένα πρόσωπο που το εμπιστεύεσαι και το αγαπάς. Πάντα υπάρχουν άτομα πρόθυμα να σε στηρίξουν και να σε ακούσουν.
8. Μην κρατάς τα αρνητικά σου συναισθήματα για τον εαυτό σου.   Μπορεί εσύ να νιώθεις κούραση ή απογοήτευση, ωστόσο είναι πιθανό οι γύρω σου να μην έχουν αντιληφθεί την έκταση του προβλήματος και να αδυνατούν να σε στηρίξουν κατάλληλα.
 
giortini melagxolia2
 
 
 Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να εντοπίζουμε τους παράγοντες που μας προκαλούν δυσφορία κατά τη διάρκεια των εορτών. Έτσι θα μπορέσουμε να τους αντιμετωπίσουμε καλύτερα! 
 
Προσθέστε το σχόλιό σας

1000 Characters left


Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Online περιοδικό ποικίλης ύλης. Ευχαριστούμε που επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

 

Photo Gallery