6 Tips για να τρως υγιεινά ακόμη και σε ένα εστιατόριο

23 Φεβ 2017
49 φορές

Επιτέλους υιοθέτησες μια υγιεινή διατροφή που σου αρέσει και την ακολουθείς πιστά στην καθημερινότητά σου. Έρχεται όμως η Παρασκευή και το Σάββατο, οι φίλοι σου σε καλούν να δειπνήσετε έξω κι εσύ δεν θέλεις φυσικά να αρνηθείς αλλά προβληματίζεσαι σχετικά με το φαγητό. Η αλήθεια είναι ότι πολλοί από εμάς παρασυρόμαστε όταν τρώμε έξω και καταλήγουμε με παραπανήσιες θερμίδες τις οποίες αργότερα μετανιώνουμε. Η λύση όμως δεν είναι να κλειστούμε σπίτια μας, δεν πειράζει μια φορά τη βδομάδα να πάρουμε κάποιες παραπάνω θερμίδες αρκεί να μη το παρακάνουμε!

 

Διαβάστε λοιπόν 6 συμβουλές για να περάσετε καλά χωρίς να μετανιώνετε αργότερα!


#1 Ζήτα το με τον δικό σου τρόπο

Δεν είναι ώρα για ντροπές! Όπως επισημαίνει κι ο καθηγητής Michael F. Jacobson ένας από τους δύο συγγραφείς του επιτυχημένου βιβλίου «Restaurant Confidential» πρέπει να κάνεις ερωτήσεις σχετικά με το menu και την Παρασκευή των πιάτων ή ακόμη να ζητήσεις παραλλαγές αν αυτό είναι εφικτό. Για παράδειγμα αν ένα από τα γεύματα είναι τηγανιτό ρώτησε αν μπορούν να το κάνουν ψητό. Ζήτα μια μικρότερη ποσότητα κρέατος και μεγαλύτερη λαχανικών (αυτών που βάζουν στο πλάι). Άλλαξε τις συνοδευτικές πατάτες ή ρύζι με ψητή πατάτα ή λαχανικά για να μην επιβαρύνεις παραπάνω το γεύμα σου. Τα εστιατόρια συμφώνα με τον Dr. Jacobson τις περισσότερες φορές θα συνεργαστούν, στην αντίθετη περίπτωση απλά μην το επισκεφτείτε ξανά.


#2 Ψάξε για τη διαιτητική – υγιεινή κατηγορία στον κατάλογο

Πολλά από τα μοντέρνα εστιατόρια έχουν ξεχωριστή κατηγορία στο menu τους για εκείνους όπου τρώνε υγιεινά. Εσείς είστε σε εκείνη την κατηγορία (τι ωραία!). Άλλα καταστήματα εστίασης, σημειώνουν δίπλα από τα γεύματα αν είναι low-fat, χορτοφαγικό και άλλα. Όταν λοιπόν τα βρείτε, διαλέξτε πιάτα από εκεί, τα περισσότερα αυτά μενού περιλαμβάνουν εκτός των άλλων γεύματα με ψητά κρεατικά χωρίς λίπος ή ψάρι, λαχανικά ή γεύματα με βασικό συστατικό τα όσπρια (!) κι ότι άλλο λιμπιστείτε από τις συγκεκριμένες καταχωρήσεις στον κατάλογο.


#3 Διπλασίασε τα ορεκτικά

Μια άλλη υπέροχη ιδέα είναι να παραγγείλετε δύο πιάτα ορεκτικών τα οποία περιλαμβάνουν ψάρι, λαχανικά, όσπρια ή μια πίτα με σπιτικό φύλλο και να μη προχωρήσετε καθόλου σε κύριο γεύμα. Σε συνδυασμό με μια μεγάλη σαλάτα, οι περισσότεροι από εσάς θα αισθανθούν κορεσμό και δεν θα τους λείψει καθόλου η μεγάλη μερίδα του κυρίως πιάτου (δοκιμασμένο!).


#4 Παρήγγειλε τη σαλάτα πρώτα

Επέλεξε μια μεγάλη χορταστική σαλάτα και παρήγγειλε την πριν τα άλλα πιάτα. Φρόντισε να διαλέξεις μια με πολλά είδη λαχανικών και ξηρών καρπών. Μπορεί επίσης να έχει φρούτα όπως ρόδι ή πράσινο μήλο και φυσικά ένα υγιεινό dressing με μέλι, μπαλσάμικο ξύδι και ελαιόλαδο, αποκλείστε σαλάτες με μαγιονέζες κι άλλες επιβαρυντικές σάλτσες. Αν θέλεις να την κάνεις πιο χορταστική πάρε μια σαλάτα που εκτός των άλλων θα περιέχει κοτόπουλο, τόνο ή κάποιο άλλο άπαχο αλλαντικό, ψαρικό ή κρέας. Με αυτό τον τρόπο, τρώγοντας την πριν από οποιοδήποτε άλλο πιάτο, θα νιώσεις κορεσμό ή θα μειωθεί η όρεξη σου και θα φας λίγο ή καθόλου από το κύριο γεύμα.


#5 Προσοχή στους υδατάνθρακες

Εδώ πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή. Αρχικά αν το συνοδευτικό ψωμί δεν είναι ολικής άλεσης μη το φάτε! Έπειτα αν θέλετε να παραγγείλετε μακαρόνια επιλέξτε μόνο ολικής άλεσης, Ζέας ή από χαρούπι. Είναι πολύ σημαντικό επίσης το ρύζι στο πιάτο σας να είναι καστανό. Στις μέρες μας τα περισσότερα εστιατόρια έχουν κάνει αυτές τις προσαρμογές γιατί οι άνθρωποι που προτιμούν σύνθετους υδατάνθρακες έχουν πληθύνει αρκετά. Ακόμη και πίτσα με λεπτό ζυμάρι ολικής άλεσης μπορείτε να βρείτε σε πολυάριθμα εστιατόρια!


#6 Συνοδευτικά ποτά και επιδόρπια

Τέλος, όπως όλοι ξέρουμε το αλκοόλ παχαίνει αλλά είναι και ευχάριστο σε μια έξοδο με φίλους. Αν επιθυμείτε ένα αλκοολούχο ποτό, πάρτε μόνο ένα και συνοδεύστε το με σόδα και λεμόνι αν σας αρέσει ένας τέτοιος συνδυασμός. Για εσάς που προτιμάτε το κρασί, προτιμήστε το λευκό και καταναλώστε έως τρία ποτήρια. Όσον αφορά την πονεμένη ιστορία των επιδορπίων, αν το εστιατόριο έχει διαιτητικά γλυκά είστε τυχερές αλλά και πάλι δοκιμάστε να φάτε μικρή ποσότητα. Εάν δεν έχει, πάρτε μια φρουτοσαλάτα ή γιαούρτι με κάποιο γλυκό του κουταλιού. Στεναχωριέστε το ξέρω, αλλά το καλοκαίρι οι κόποι και οι στερήσεις σας θα σας ανταμειφθούν!
Καλή σας απόλαυση λοιπόν!

 

Από την Χαρά Καλεμάκη

 

Προσθέστε το σχόλιό σας

1000 Characters left


Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Online περιοδικό ποικίλης ύλης. Ευχαριστούμε που επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

 

Photo Gallery