Η Αλήθεια Γύρω Από την Καφεΐνη

16 Μαρ 2017
31 φορές

 

Θα θεωρούσατε τον εαυτό σας ένα χρόνιο καταναλωτή καφέ; Αν η απάντηση είναι «Ναι», σίγουρα δεν είστε μόνος! Σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά στοιχεία η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα κατανάλωσης καφέ εκτός σπιτιού παγκοσμίως! Αυτό βέβαια δεν μας φαίνεται περίεργο αφού στη χώρα μας έχουμε συνδέσει τον καφέ με τη βόλτα, την εργασία, τα μαθήματα, τη θάλασσα και πολλές άλλες καθημερινές δραστηριότητές μας! Φυσικά καφεΐνη δεν παίρνουμε μόνο από τον καφέ αλλά αυτός είναι η κύρια πηγή της. Τη συγκεκριμένη ουσία μπορούμε να βρούμε και σε κάποια αλλά προϊόντα όπως τα αναψυκτικά, το τσάι και τη σοκολάτα.


Η καφεΐνη ταξινομείτε ως εθιστική ουσία αφού επηρεάζει το κεντρικό νευρικό σύστημα. Υπάρχουν πολυάριθμες μελέτες που αποδεικνύουν τα θετικά αποτελέσματα από την κατανάλωση της ουσία αυτής αλλά και τα αρνητικά, κυρίως αν η πρόσληψη γίνεται σε υπερβολή.


Τα κύρια θετικά χαρακτηριστικά της πρόσληψης της καφεΐνης είναι:

  • Τονώνει την μνήμη
  • Βελτιώνει τη συγκέντρωση, τη βραχυπρόθεσμη μνήμη και τη πνευματική λειτουργία
  • Μειώνει την κούραση
  • Αυξάνει τον χρόνο αντιδράσεως
  • Αυξάνει την διάθεση και τα αντανακλαστικά
  • Κάποιοι καφέδες όπως ο Ελληνικός είναι αντιοξειδωτικοί


Έχει επίσης αποδειχτεί ότι η καφεΐνη μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του δέρματος. Επίσης, η λοσιόν σώματος που περιέχει εκχύλισμα από πράσινο τσάι και καφεΐνη μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης κακοηθειών.

Το αποτέλεσμα μια νέας μελέτης, επιβεβαίωσε ότι ο καφές καταργεί τον πόνο των μυών μετά από βαριά και παρατεταμένη άσκηση και να ενεργεί σε τέτοιες καταστάσεις πιο αποτελεσματικά και από την ασπιρίνη.


Αν όμως η καφεΐνη προσληφθεί σε υπερβολικό βαθμό, τα αποτελέσματα δεν είναι θετικά:

  • Υψηλή πίεση αίματος και σακχάρων στο αίμα
  • Μειώνει την πυκνότητα στα κόκκαλα. (Αυτό συμβαίνει όταν καταναλώνονται αναψυκτικά σε μεγάλες ποσότητες κυρίως από γυναίκες.)
  • Αυπνία
  • Τρέμουλο, πόνος στα στήθος, ταχυκαρδία
  • Ναυτία και εμετός
  • Συγκρατεί την απορρόφηση του ασβεστίου
  • Αυξάνει το άγχος
  • Επιδεινώνει κάποια προβλήματα υγείας


Η καφεΐνη αυξάνει το stress στο σώμα και τα παιδιά, οι έφηβοι και οι ηλικιωμένοι είναι οι πιο ευπαθείς ομάδες. Το πρόβλημα στις μέρες μας, έχει επιδεινωθεί αφού κυκλοφορούν στην αγορά πληθώρα προϊόντων που περιέχουν μεγάλες ποσότητες καφεΐνης κυρίως λόγω του μεγάλου μεγέθους τους. Βέβαια υπάρχει μια πίεση από συγκεκριμένους οργανισμούς, να δείχνουν οι ετικέτες των συσκευασμένων προϊόντων πόση καφεΐνη περιλαμβάνουν. Φυσικά αυτό δεν μπορεί να γίνει στους καφέδες κι αυτό είναι ένα ακόμη πρόβλημα.

Ενώ πολλοί άνθρωποι ισχυρίζονται ότι είναι «εθισμένοι στην καφεΐνη,» στην πραγματικότητα οι περισσότεροι δεν είναι. Η στέρηση της πάντως, είναι ένα πραγματικό σύνδρομο! Πόση όμως καφεΐνη μπορεί κάποιος να καταναλώνει μέσα στη μέρα; Σε αυτή την ερώτηση δυστυχώς δεν υπάρχει ακριβής απάντηση αφού τον κάθε ένα τον επηρεάζει διαφορετικά. Κάποιοι είναι πολύ ευαίσθητοι στην καφεΐνη και τους επηρεάζει ιδιαίτερα ενώ άλλοι μπορούν να πάνε για ύπνο μόλις πιούν καφέ!

Είναι απαραίτητο να υπάρχει ισορροπία γενικά στις καθημερινές μας διατροφικές συνήθειες. Αν συνειδητοποιήσετε ότι επηρεάζεστε αρνητικά από την κατανάλωση καφεΐνης, σταματήστε την πρόσληψη της άμεσα ώστε να μην σας είναι πιο δύσκολο στο μέλλον.
Μια μέση κατανάλωση όμως 3-4 φλιτζανιών καφέ την ημέρα τα οποία περιέχουν 300-400 mg από καφεΐνη, έχει αποδειχτεί ότι δεν προκαλούν (συνήθως) κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας.

 

 

Από την Χαρά Καλεμάκη

 

Προσθέστε το σχόλιό σας

1000 Characters left


Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Online περιοδικό ποικίλης ύλης. Ευχαριστούμε που επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

 

Photo Gallery