Έξυπνοι Τρόποι Για να Αποχωριστείς για Πάντα τα Περιττά Κιλά (Vol2)

24 Μαρ 2017
61 φορές

 

Σε συνέχεια με το προηγούμενο, ομότιτλο άρθρο μου, που ελπίζω να σας φάνηκε ιδιαιτέρως χρήσιμο, θα ασχοληθούμε και σήμερα με ακόμη επτά τρόπους για να χάσετε μόνιμα βάρος και να το διατηρήσετε!


Πάμε λοιπόν...


#1 Πείτε όχι στα extra

Παρά την συμβατική προσέγγιση, το να διατηρήσετε σταθερά τα κιλά σας, μετά από μια μεγάλη απώλεια βάρους δεν σημαίνει να μην φάτε ποτέ ξανά μπισκότα ή κρουασάν. Έχει όμως ιδιαίτερη σημασία να κόψετε τις θερμίδες που δεν χρειάζεστε, ώστε όταν κάποια στιγμή παρασυρθείτε και φάτε κάτι παχυντικό να μην έχετε τύψεις. Για παράδειγμα, αφαιρέστε τις τηγανιτές πατάτες από τα γεύματα που τρώτε έξω, πείτε όχι στις σάλτσες ή απλά μην βάζετε κίτρινο τυρί στο σάντουιτς σας. Όταν τρώτε burger καλό θα ήταν να αντικαταστήσετε το μοσχαρίσιο ή χοιρινό μπιφτέκι με μπιφτέκι από κοτόπουλο ή γαλοπούλα, να αφαιρέσετε το bacon και να προτιμήσετε μαύρο ψωμί. Η γεύση δεν θα αλλάξει πολύ, αλλά οι θερμίδες θα μειωθούν κατά εκατοντάδες!

 


#2 Μην παραλείπετε ποτέ το πρωινό

Περίπου το 80% των ανθρώπων που είναι καταγεγραμμένοι σε προγράμματα ελέγχου βάρους κι είχαν σημαντική απώλεια βάρους την οποία και διατήρησαν για περίπου 5.5 χρόνια, τρώνε πρωινό κάθε μέρα. Βέβαια δεν υπάρχει κάποια έρευνα που να συνδέει άρρηκτα την απώλεια βάρους με το πρωινό γεύμα και τη μείωση του βάρους, η μόνη θεωρεία που υπάρχει είναι ότι όταν ξεκινάτε την ημέρα σας με κάτι υγιεινό και χορταστικό, κάνετε μια υγιεινή αρχή που θα σας συνοδεύσει σε όλη την υπόλοιπη ημέρα σας.

 


#3 Κρατήστε τους πειρασμούς μακριά σας

Περίπου όλοι σας θα έχετε ακούσει τον κανόνα που λέει ότι μπορείτε να τρώτε τα πάντα αλλά με μέτρο. Αυτή βέβαια δεν είναι και η καλύτερη προσέγγιση για τον μακροχρόνιο έλεγχο του βάρους, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης 2015 PLOS ONE. Στη συγκεκριμένη αυτή έρευνα, μελετήθηκαν 6,814 άτομα όπου ακολουθούσαν ποικίλες δίαιτες που οδήγησαν σε αύξηση του βάρους τους. «Παρόλο που μπορεί να μοιάζει τρομακτικό να κόψετε τελείως φαγητά όπου αγαπάτε, είναι σχεδόν απίθανο – ειδικά όταν οι τροφές αυτές περιέχουν εθιστικές ουσίες όπως η ζάχαρη – να τα καταναλώσετε με μέτρο. Το πιο πιθανόν είναι να γυρίσετε πίσω για ακόμη περισσότερο και εν τέλει να καθυστερήσετε το πλάνο για την απώλεια βάρους σας,» εξηγεί η διακεκριμένη διαιτολόγος Cassie Bjork. «Γι’ αυτό, είναι πιο ωφέλιμο για εσάς να κόψετε τελείως τις τροφές που αυξάνουν τις λιγούρες σας και σας κάνουν να θέλετε κι άλλο.» Για παράδειγμα, αν ξέρετε ότι η σοκολάτα είναι ο νούμερο ένα πειρασμός σας, τότε καλό θα ήταν να την κρατήσετε μακριά σας αντί για να αδημονείτε για ένα μικρό κομματάκι.

 


#4 Δώστε έμφαση στις τροφές που περιέχουν φλαβονοειδή

Σίγουρα, όλα τα φρούτα και τα λαχανικά είναι υγιεινά και περιέχουν λίγες θερμίδες, γνωρίζατε όμως ότι όταν θέλετε να χάσετε πόντους από τη μέση, τα πλούσια σε φλαβονοειδή τρόφιμα είναι η λύση; Κάποιες από αυτές τις τροφές είναι οι μπανάνες, οι φράουλες, τα σταφύλια, τα αχλάδια, τα κρεμμύδια, οι πιπεριές και το σέλινο. Σε μια μελέτη του British Medical Journal το 2016, που συμμετείχαν 124,000 άνθρωποι άνω των 40 ετών, αποδείχτηκε ότι εκείνοι όπου κατανάλωναν τροφές πλούσιες σε φλαβονοειδή, διατήρησαν το βάρος τους με μεγαλύτερη επιτυχία από εκείνους που δεν το έκαναν. Προηγούμενα ευρήματα έδειξαν ότι η κατανάλωση φυτικών τροφών με τη συγκεκριμένη χημική ένωση, μπορούν να κρατήσουν μακριά τις φλεγμονές και την απορρόφηση του λίπους.

 


#5 Παραμείνετε προσηλωμένοι στο στόχο σας

«Είτε έχετε διακοπές, γιορτές ή τρελές εβδομάδες δουλειάς...δεν έχει σημασία. Κάθε βδομάδα, εκείνοι όπου παραμένουν αδύνατοι, εμμένουν στις υγιεινές τους συνήθειες,» επισημαίνει ο διάσημος personal trainer Mark Langowski. «Οι περισσότερο επιτυχημένοι πελάτες μου είναι εκείνοι όπου παραμένουν σταθεροί στη γυμναστική τους, όλο το χρόνο και δεν αφήνουν τίποτα να τους επηρεάσει. Είναι σαν να πλύνουν τα δόντια τους, κάτι δηλαδή που δεν σκέφτονται να μην το κάνουν!» Την ίδια σκέψη πρέπει να έχετε και όσον αφορά τη διατροφή σας. Η πλειοψηφία των ανθρώπων που χάνουν βάρος και το διατηρούν, δηλώνουν ότι η διατροφή τους δεν αλλάζει τα σαββατοκύριακα, σύμφωνα με μια δημοσίευση του American Journal of Clinical Nutrition. Μη ξεχνάτε ότι το σώμα σας δεν ξέρει αν είναι Χριστούγεννα, Πάσχα ή Σαββατοκύριακο!

 


#6 Ακολουθείστε τον Κανόνα του Πιάτου

«Δεν θα συνιστούσα ποτέ σε κανένα πελάτη μου να μετράει θερμίδες,» επισημαίνει η διακεκριμένη διαιτολόγος Isabel Smith. «Αντί αυτού, τους λέω να γεμίζουν το μισό πιάτο τους με μη αμυλούχα λαχανικά όπως το λάχανο, το μπρόκολο και το καρότο. Αυτό διασφαλίζει ότι θα πάρουν μια μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών, οι οποίες υπόσχονται ασφάλεια στην διατήρηση του βάρους τους.» (Ανεπεξέργαστοι υδατάνθρακες όπως τα φασόλια, οι γλυκοπατάτες και οι τροφές ολικής άλεσης θα πρέπει να καταλαμβάνουν το ένα τέταρτο του πιάτου σας και το τελευταίο τέταρτο θα πρέπει να περιέχει άπαχες πρωτεΐνες.) Η Smith ισχυρίζεται επίσης ότι: Μια μελέτη του Brigham Young University College αποδεικνύει ότι οι γυναίκες που καταναλώνουν περισσότερες φυτικές ίνες έχουν μικρότερο κίνδυνο να πάρουν βάρος αφού λαμβάνουν και λιγότερες θερμίδες!

 

#7 Μην Απογοητεύεστε!

Τελευταίος και πιο σημαντικός τρόπος: μην απογοητεύεστε αν η ζυγαριά δείξει λίγα παραπάνω κιλά ή γραμμάρια. Οι διακοπές, οι γιορτές και οι περίοδοι άγχους στη ζωή σας συμβαίνουν, επιπλέον, τα σκαμπανεβάσματα είναι απολύτως φυσιολογικά. Αν νιώθετε το παντελόνι σας πιο στενό, μην στεναχωριέστε και μην τα παρατάτε. Εξετάστε τους λόγους που αυξήθηκε το βάρος σας και προσπαθήστε να το επαναφέρετε χωρίς υπερβολές.
Και πάντα να θυμάστε, η διατήρηση του βάρους είναι μαραθώνας, όχι sprint...

 

 

Από την Χαρά Καλεμάκη

 

Προσθέστε το σχόλιό σας

1000 Characters left


Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Online περιοδικό ποικίλης ύλης. Ευχαριστούμε που επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

 

Photo Gallery